Šta je mentalna matematika - Super um

 Škole mentalne aritmetike “Malac Genijalac”  uvode novi program, SUPER UM koji predstavlja nadogradnju programa mentalne aritmetike. U našim upisnim centrima, širom BiH, ovaj program počinje sa radom od septembra 2019. godine.

SUPER UM je program koji obuhvata rješavanje složenih matematičkih problema koji se rješavaju isključivo mentalnim putem, te ga zbog toga nazivamo – mentalna matematika.

Program se sprovodi kao treća upisna godina i najviši nivo škole Malac Genijalac. Namjenjen je svim polaznicima „Malaca Genijalaca“ koji su uspješno savladali osnovni i napredni nivo programa. Isto tako namjenjen je i djeci uzrasta od 10 do 17 godina, koja nisu završila program mentalne aritmetike, a imaju posebne afinitete i sklonost ka matematici.

Oblasti koje obradjujemo, a počivaju na četiri osnovne aritmetičke operacije sa kojima smo se susretali u prve dvije godine našeg programa su:

  • prosti činioci;
  • stepenovanje;
  • korjenovanje (kvadratni, kubni, četvrti, peti i šesti korijen);
  • suma kvadrata;
  • sljedeći kvadrat;
  • sljedeći kub;
  • proporcija;
  • jednačine;
  • razlomci

i još mnoge druge zanimljive i važne oblasti koje pružaju praktično znanje djeci, kao što su:

  • konverzija valuta;
  • računanje vremenskog intervala;
  • kalendar (određivanje dana u nedjelji za bilo koji datum u prošlosti ili budućnosti);
  • binarni kod.

Na ovaj način pripremamo djecu za obrađivanje nekih od oblasti redovnog školskog programa, budimo njihovu radoznalost i njegujemo sposobnost rješavanja zadataka koje redovan obrazovni sistem ne nudi.

O uspješnosti programa SUPER UMA svjedoči podatak da je naša škola ostvarila značajne rezultate na evropskim šampionatima.

Treće evropsko prvenstvo u mentalnom računanje

Kosta Kuzmanović (Srbija), Mihailo Mitić (Srbija), Matvei Belov (Rusija), dr Gert Mittring višestruki svetski šampion u mentalnom računanju. Svetski rekorder u izračunavanju 89247-og korena broja sa 1.000.000. cifara

Maximilian Krahn (Švajcarska) Mihailo Mitić (Srbija), Aleksandar Alavanja (Srbija), mentor: dr Gert Mittring

Andrijana Drašković (Srbija), Aleksandar Alavanja (Srbija), Ana Stamenković (Srbija), mentor: dr Gert Mittring

Blog

Poremećaji u učenju kod djece

Nastaju kao nedostatak pojedinih aktivnosti u ranom djetinjstvu Obično su u pitanju zaboravljene igre – kao što su skakanje, rotacija, a kasnije klikeri, lastiš, žmurke, itd. Upravo te aktivnosti podstiču
Vidi više..

Kako usmjeriti dijete koje voli da se eksponira

Odrastanje djeteta je proces koji određuje njegovu budućnost i priprema ga za svijet odraslih i samostalan život u njemu, zato je i obaveza svih, da najbolji interes djeteta bude prioritet
Vidi više..

Kako motivisati dijete da radi zadaće i uči

Školska godina je tek započela, a vi ste već u začaranom krugu sa pisanjem zadaća i problemima oko motivacije djeteta da izvršava svoje obaveze bez svađa i nagovaranja? Evo nekoliko
Vidi više..